torsdag 13 december 2012

Lucia


Idag blir det ingen ledtråd. (Ni som inte tycker att ni har hunnit får tid att hinna ikapp). Många har nog Luciafiranden att titta på eller delta i. Själv ska jag gå på Goder Afton med Uppsala domkyrkas gosskör i kväll (mer här). Titta gärna på Lucia i svt 2 (kl 7.00, 18.00 och svt 24 22.15) Det är Uppsala domkyrkas goss- (min ena son är med) och flickkörer som medverkar. Vi i publiken syns inte men vi var där och lyssnade och sjöng (lite). Först i tåget här hemma går självklart vår stjärngosse!

11 kommentarer:

  1. Tack för ingen ledtråd idag! :-))
    Ligger efter - har varit litet "körigt" just nu.
    Men snart så är jag ikapp!

    Ha en skön Lucia!

    SvaraRadera
  2. Kanske ska jag också få tid att komma ikapp.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag undrar SÅ vad det här ska bli... alternativen har vid det här laget varit flera olika ... men nu lutar jag nog åt ev. något att stoppa vinet i... men vi får se var det slutar, är ju några dagar kvar!
    Trevlig Lucia!

    SvaraRadera
  4. Då blir det Luciafäst i kväll, då jag inte hann med allt fästande (av trådar) vid Nobelfästen i måndags (10 dec).

    SvaraRadera
  5. Anonym11:28

    Vad händer om man inte har stickat i ullgarn, har man gjort bort sig då....börjar nästan misstänka det nu. Jag som stickat med restgarner i acryl för jag hade inget ullgarn som passade aj,aj,aj....

    SvaraRadera
    Svar
    1. EvaL811:29

      Kan gå ändå.

      Radera
  6. Anonym12:56

    Vilken tur, jag som är bortrest!
    /maria

    SvaraRadera
  7. Anonym15:28

    lycka till

    Susanne

    SvaraRadera
  8. Nu är äntligen jag också pågång med din roliga stickning! Eftersom jag ligger efter passar det bra med en ledig dag även för mig. Vilket fint luciafirande ni bjöd på från Uppsala. Har suttit och undrat vem som är din son i kören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. EvaL822:14

      Längst bak till vänster står sonen.

      Radera
  9. Anonym20:49

    Har stickat gårdagens ledtråd idag, så roligt att få pröva på en fin kant och icord som det ju pratas så ofta om på stickcaféet! Och nä, nån större idé om vad det är vi håller på med har jag inte!
    hälsar Kate

    SvaraRadera