tisdag 24 december 2013

God Jul

Jag önskar er alla en riktigt
God Jul
 

 
 
Knyt på halsduken om du inte redan har gjort det. Nu är din julråtta klar. Häng upp den i händerna (om du har fyllt med tung sand funkar det utmärkt) över en kant eller liknande. Kanske tycker du det är en mus, det är ok. Troligast är nog att du har en Klängråtta eller en Tålamodsråtta! Hoppas du du har haft kul och lärt dig något nytt. Ett stort TACK för alla vänliga kommentarer. Jag har sett flera söta råttor på facebook, på bloggar och på Ravelry. Inspirationen kommer från en råtta jag köpte förra året.
 
Hälsar EvaL8 och min TålamodsR8

16 kommentarer:

  1. God Jul från en som blivit med klättermus:)!

    SvaraRadera
  2. Tack och
    God Jul
    Önskar jag tillsammans med Franciskus:-)

    SvaraRadera
  3. Det blev en Dorothea som kallas Dorran och min nittonåriga dotter har önskat att få ta hand om henne! Jag är så glad att jag följde med på kalenderstickningen! En riktigt God Jul till dig!

    SvaraRadera
  4. God Jul och tack för en rolig adventstickning!

    SvaraRadera
  5. Karin Bergh08:14

    God jul!
    Tack för denna kalender. Jag har gett mej själv i julklapp att gå med i Sticka. Där hoppas jag blir fler mysterier under året eller roliga stickningar.Ha det gott och hälsa dina från mej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul att se dina råttor!! Jag ska hälsa till alla, träffar dom idag. Vi ses kanske i Älvsjö i februari.

      Radera
    2. Karin21:09

      Tyvärr gör vi inte det, jag är på semester då. Men mamma kanske kommer. Vi får hoppas på mässan till hösten istället. Men nu är jag medlem i sticka så då kanske våra stickor korsas ibland på vägen. Gott nytt år!

      Radera
  6. Tack kära du för underhållningen!
    Min 15-årige son kommer att ta hand om min Julia Mus, som vi kallar henne.

    SvaraRadera
  7. Kickitina09:27

    Än en gång ett stort tack för den här roliga iden...... Kommer nog att sticka en kompis till min.....

    God Jul!

    SvaraRadera
  8. Tack för en trevlig tid med din kalender.

    SvaraRadera
  9. Tack Eva-Lotta ,nu är jag nästan klar med mina julklappar och kan börjar med min mus , önskar dig bästa , Maryam

    SvaraRadera
  10. Tack för en rolig (och lärorik!) julkalender! Vår nya familjemedlem får vara med och fira jul med oss. För ett par timmar sedan hängde hon på sextonårigen sonens rygg medan han skalade potatis till julbordet, nu är det trettonåriga dottern som tagit hand om henne en stund.

    God Jul!

    SvaraRadera
  11. Tack så mycket för att du ordnat en sån rolig julkalender :) Var riktigt kul och spännande att göra :)

    SvaraRadera
  12. Anonym21:43

    Tack för en kul och annorlunda adventskalender! Det har varit ett stort nöje att följa och sticka :-) Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Nu är husmusen färdig. Den var rolig att göra. Tack för en trevlig utmaning.

    SvaraRadera
  14. Hejsan. Vill bara ha denna söta råtta/mus. Så charmig..Finns det mönster på denna eller kan man beställa?

    Yvonne i Rottne

    SvaraRadera