lördag 7 december 2013

Shopping stopping

Säkert finns det massor som ska fixas i helgen: luciakläder, lägga lutfisken i blöt, skriva julkort och kanske handla lite julklappar. Så om du ska ut och handla kan du passa på att införskaffa, om du inte redan har: piprensare och stoppvadd (eller ull eller gamla nylonstrumpor).

Bilden har ingenting med årets uppgift att göra. Bara kajan som gillar snö.

Ta fram dina randiga stickade remsor. Den här gången ska maskorna plockas över på två stickor. Dra ur och sätt maskorna på två strumpstickor på varje remsa eller var lite försiktig och plocka över en maska i taget på varsin sticka. Vänd remsorna ut och in. Lägg åt sidan.

I morgon blir det mer att sticka.

8 kommentarer:

  1. Anonym07:55

    Men så bra, har inte hunnit titta åt stickorna de senaste dagarna, så jag kanske hinner ikapp snart nu... /Tanja

    SvaraRadera
  2. Anonym08:03

    Jobben er gjort:) fuglen var herlig! fins det mønster? Ha en flott lørdag :) Lene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fågeln är min egen och det finns inte mönster.

      Radera
  3. En fråga, hur många piprensare behövs det och spelar det någon roll vilken färg det är?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behövs EN piprenasre och färgen spelar ingen roll.

      Radera
    2. Tack tack! Då har jag allt jag behöver. :)

      Radera
  4. Spelar längd och tjocklek på piprensare någon roll? Tänkte om jag kan köpa dom som finns på Ica eller om jag måste köpa längre och tjockare på en hobbyaffär?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra med vilken sort som helst.

      Radera