onsdag 11 december 2013

Nu börjar det likna nåt


 
Ta fram de båda randiga bitarna. Nu ska det stickas runt med strumpstickor och valfri färg. Det ska vara 6 m på varje sticka. Varvet börjar mitt emellan de båda bitarna. Öka 1 m i slutet av första och tredje stickan och i början av andra och fjärde stickan varje varv till det finns 40 m. Sticka rakt i 4 cm efter sista ökningen. Minska sen 1 m i slutet av varje sticka = 4 m på ett varv. Minska så vart 5: e v till 20 m återstår = 5 m på varje sticka. Maska av och spar en ca 30 cm lång tråd. Stoppa med ull eller vadd. Stoppa inget i de smala bitarna. Stoppa inte så hårt.

6 kommentarer:

  1. Anonym11:31

    Lurer på om jeg har gjetta riktig på hva det skal bli..;) fikk en mistanke på søndag og ble sikrere idag:) gleder meg over produktet og det jeg lærer:)

    SvaraRadera
  2. Anonym19:50

    Hej!
    Jag får en öppning mellan de randiga delarna, vet inte om jag har gjort ngt galet. Kan jag bara sy ihop, tror du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sy ihop går jättebra.

      Radera
  3. Nu börjar komma ikapp.
    Ska även benen fyllas eller bara kroppen?

    SvaraRadera
  4. Nu läste jag lite bättre, inget i benen... Ok! Det ska jag väl klara.

    SvaraRadera
  5. Anonym12:54

    Hmmm.... Ska jag avmaska på varvet efter jag minskat till 5 m på varje eller ska jag sticka fyra varv till och sen avmaska?

    SvaraRadera